Kvinna vid dator med hund i knät


Driver du en djurverksamhet? Då har vi några oumbärliga tips. För oavsett om du valt att satsa på hunddagis, katthem eller annan slags husdjursföretag, är rätt marknadsföring avgörande för din framgång.

Lathund med våra bästa tips för hur du lyckas

1. Definiera ditt erbjudande tydligt

Beskriv din djurverksamhet på ett klart och tydligt sätt. Fokusera på dina unika fördelar och vad som skiljer dig från konkurrenterna.

2. Skapa en professionell närvaro online

Ta fram en användarvänlig, aktuell och informativ webbplats. Använd visuellt tilltalande design och beskriv dina tjänster och erbjudande på ett tydligt sätt. För att skapa trygghet för dina kunder är det bra att visa att du prioriterar säkerhet och är rätt försäkrad. Det är också väldigt bra att ha en blogg på hemsidan där du kan publicera intressant innehåll. Dit kan du länka inlägg från sociala medier och det är ett utmärkt sätt att bygga en relation med dina kunder.

3. Var aktiv på sociala medieplattformar

Var aktiv i sociala medier och skapa inlägg med bilder och filmer från din verksamhet. Satsa även på digital annonsering, förslagsvis på Meta och Google.

4. Kundrecensioner och referenser

Lägg upp positiva recensioner från tidigare kunder. Be nöjda kunder att skriva rekommendationer som du kan använda i din marknadsföring.

5. Skapa lockande erbjudanden och kampanjer

Utforma lockande erbjudanden för att attrahera nya kunder. Använd kampanjer och rabatter för att skapa lojalitet och nya affärer.

6. Nätverka med andra inom branschen

Skapa en god relation till lokala veterinärer. Nätverka med andra djurägare för att öka din synlighet. Delta i branschevenemang och mässor.

7. Marknadsför dig lokalt

Använd lokala tidningar och online-plattformar för att nå ut till din målgrupp. Engagera dig i lokala evenemang och sponsra lokala samhällsaktiviteter.

Update cookies preferences